EVDE SAĞLIK HİZMETLERİ BİRİMİ
* Evde Sağlık Hizmeti, yatağa tam bağımlı olan hastaların aileleri ile yaşadıkları ev ortamında hastaya tanı koymaktan ziyade tanısı konulmuş, tedavisi ilgili kliniklerce düzenlenmiş olan tedavilerinin takibinin, uygulanmasının ve hasta yakınlarının ya da bakmakla görevli kişilerin bu konudaki eğitimini sağlayarak hizmet vermektedir.
* Birimimiz sadece hafta içi mesai saatlerinde ve randevu sistemi ile hizmet vermektedir.
* Keçiören sınırlarında ikamet eden hastaların kaydı yapılmakta ve hastanın ikamet ettiği adrese bir gün önce telefonla randevu verilerek hastanın evine gidilmekte genel muayenesi Evde Sağlık Hizmetleri Birimi Hekimi Tarafından yapılmakta ve Evde Sağlık Hizmetleri’nden yararlanıp yararlanamayacağına karar verilmektedir.
* Takibe alınan hastaların gerekli tetkiklerinin yapılması, sürekli kullanılan ilaçlarının doğru kullandırılması konusunda eğitim verilmesi, takibinin yapılması, gerekli tıbbi malzeme ve heyet raporlarının yenilenmesi, yatak yarası varsa pansumanlarının yapılması ve gereğinde bakımından sorumlu kişilere de bu konuda eğitim verilmesi, gerekli durumlarda Fizyoterapist desteği ile hasta yakınlarının egzersiz konusunda eğitilmesi Evde Sağlık Hizmetleri Birimi tarafından yapılmaktadır.
KİMLER FAYDALANABİLİR?
* Kronik hastalığı nedeniyle hastanede sürekli yatarak tedavi gören ve taburculuk sonrası tetkik takibi gerekenler,
* Yürüyemeyen ve yatağa bağımlı olup özel ihtiyaçlarını dahi gideremeyecek durumda olan yatalak hastalar ( örneğin Alzheimer, demans, felç gibi... )
* Zihinsel engelli olan ( Mental Retardasyon ) kişiler,
* İleri evre kanser hastaları.
NASIL BAŞVURABİLİRSİNİZ?
444 EVDE ( 444 38 33 ) hattından İl Sağlık Müdürlüğü Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezi aracılığı ile başvurabilirler.
VİZYONUMUZ
Kaliteli ve güvenilir sağlık hizmetini; toplumun çoğunluğuna ulaştıran, hasta ve hasta yakınlarının memnuniyetini sağlayan, Bütüncül kalite anlayışı içerisinde toplumun değerlerine saygılı bir hizmet yaklaşımıyla Evde Sağlık Hizmetlerinin yürütülmesi hedeflenmektedir.
MİSYON:
Evde Sağlık Hizmetlerinde Tıbbi Etik ilkelerinden ödün vermeden, hasta hakları ve mahremiyetine saygı duyarak, en son bilgi ve teknoloji desteği, uzman ve nitelikli kadrosuyla örnek bir hizmet sunup hasta memnuniyetini en üst seviyede tutmaktır.
DEĞERLERİMİZ
İletişim
• Hizmet alanların deneyimlerine önem vermek, önem sistemlerimize etkin olarak katılmalarını sağlamak,
• Çalışanlarımızla birlikte görüş ve önerileri değerlendirmek,
Güven
• Bilgi ve deneyimlerimizden yaralanarak, sunmuş olduğumuz sağlık hizmetinde güven duyulan bir sağlık kurumu olmak,
Sorumluluk
• Görev bilinci içinde sorumluluklarımızın farkında olmak,
• Tıbbi etik ve insani değerlere sahip çıkmak,
Duyarlılık
• Topluma ve çevre bilincine karşı bireyler olmak,
AMAÇ
Evde sağlık hizmetleri kapsamına giren hastaların ev ortamında tedavisinin takibi, uygulanması ve
eğitiminin sağlanması, hasta ve yakınlarına sosyal, psikolojik vb. destek verilmesi amaçlanır.
KAPSAM; Evde sağlık hizmetleri;
• Evde aile bireyleriyle birlikte yaşayan veya kimsesiz, özürlü, yaşlı, felçli, yatağa bağımlı, hayatını başkalarına bağımlı olarak idame ettiren bakıma muhtaç bireylere,
• KOAH (Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalığı)vb solunum sistemi hastalarına,
• Palyatif bakımı gereken, enteral – paranteral gereksini olan terminal dönem onkoloji hastalarına,
• İleri derecedi kas hastalarına,
•Nörolojik hastalıkları ALS, CVA olan bireylere,
• Hastanede gördüğü tedavi veya ameliyat sonrasında taburcu edilen ve idame tedavisinin evde sağlanması gereken hastalara,
• Kaza geçirmiş olup, kısa süreli hemşirelik hizmetlerine gereksinimi duyan hastalara verilir.
HEDEFLER:
• Yaşam kalitesini arttırmak,
• Kalıcı sakatlıkları azaltmak
• Fonksiyonel Kapasiteyi arttırmak,
• Kendine bakımı iyileştirmek ve bağımlılığı azaltmak,
• Hasta hasta yakınına, bası yaraları ile ilgili eğitim bilincini arttırmak,
• Fiziksel ve psikolojik rahatlığın sağlanması
• Sağlıkla ilişkili harcamaları azaltmak.
Merkezin amaç ve hedefleri belirlenirken; İç ve dış çevre faktörleri ile hasta, çalışanlar ve toplumun özellikleri ve geribildirimleri dikkate alınır.
İç Çevre Faktörleri: İnsan kaynakları, finansal durum, büyüklük, hizmet çeşitliliği, yapısal koşullar gibi etkenleri ifade etmektedir.
Dış Çevre Faktörleri: Hukuki çevre, kamusal ilişkiler, toplumun sağlık yapısı, tedarikçiler gibi etkenleri ifade etmektedir.
Kurumsal amaç ve hedefler belirlenirken hasta hakları ve güvenliği, çalışan hakları ve güvenliği, sağlıklı çalışma ortamı dikkate alınır. Temel ve özel ihtiyaçlar belirlenir verilecek hizmetin çeşitliliği ve kapsamı bu çerçevede oluşturulur.
ORGANİZASYON ŞEMASI(Tıklayınız)